Zápis z Pirateconu
Přítomni:
....
Martin Beránek - ekonom a právník
Mirek Kříž - Starostové a nezávislí, na výzvědách
Vojta Franta
Petr Třešňák
Ivo Vašíček
Ivan Bartoš
Romana Klimešová - Pirátská z Českých buďějovic
Renata Ždárková - -||-
Martin Krákora - zastupitel ze Soběslavi
Mikuláš Ferjenčík
Miluš Kotisová - překladatelka
Petr Tkadlec ze Vsetína
Janka Vojtů - Zlínský kraj
Tibor - analytik v bance
Karel Světnička
Jindřich Čermák - kandidát Pirátů v Karlovarském kraji
Michal Gill
?
Ondra Polanský
Vojta Pikal
Petr Kapounek - programátor
Honza Wagner
Ivan Volkman - regP
Lukáš Kolařík - Strakonice JČK
Radek Holomčík - JMK, Slovácko
Ondra ? - programátor z Prahy, sympatizant
Prezentace Krajské volby 2016
------------------------------
Analýza zde:
https://redmine.pirati.cz/projects/anal/wiki/kraje2016
Kraje nechť doplní tabulku
Nejsme strana velkých měst
V grafu chybí prvovoliči a relativní velikost přínosů
Zlín - posrali název
Nabíráme z celého spektra
Volební účast podle věku - u starších lidí je větší
Graf nevoličské skupiny zahrnuje i permanentní nevoliče (ne lidi, kteří půjdou k parlamentním volbám)
Jihomoravský (Radek Holomčík)
Ukázalo se, že konopí místo řepky oslovuje seniory
Zafungoval online (psali články, vysvětlovali program)
Spolupráci se SZ hodnotí spíše kladně, mají velký počet disciplionovaných členů a příznivců a hodně věcí (např. logistických se naučili)
Lidé se ptali, proč se SZ
Tvrdé jádro Pirátů kroužkovalo Piráty (kroužky jsou v korelaci s kontaktní kampaň)
Radek je znechucený z hejtu
Nejlépe se pracovalo s novinami, protože vypadají neutrálně (Ivo)
Jihočeský kraj (Lukáš Kolařík)
Nestanovili si plán dopředu (kdy plakáty do tisku, kdy hotová grafika apod.)
Kampaň stála cca 80 000 Kč
Plakátování v hodnotě cca 50 000 Kč
Několik kontaktních akcí (v Budějovicích v parku hráli hudbu)
Neustále přelepoval Okamura SPD
Průser s Jindřichovým Hradcem, nedodržely se dohody, již se zlepšují vztahy
Chtělo by to do novin ještě sudoku
Královéhradecký kraj (Martin Jiránek)
Koalice se SZ + Změna
SZ má velkou výhodu v osobnostech - ředitelé škol, pracují v neziskovkách apod.
Dělali cílenou kampaň na okresu, okresní osobnosti + lídři
Celkově jsme na Hradecku spíše slabí, máme málo členů
Video s nejstarší Pirátů
Měli zeleného koordinátora - na poloviční úvazek, který se staral o termíny, kopal a velmi doporučuje ho mít
Třiďme obsah, ne lidi - filosof bezdomovec a frontman NVU
Myslí si, že je dobré nabrat osobnosti - sympatizanty (učitelky, dát lokální osobnosti na plakáty)
Změna byla dobrá v Hradci
SZ a Změna jsou v Hradci a fungují velmi dobře, Martin zabodoval v Trutnově, kde je zastupitel
Pardubický kraj (Mikuláš)
Snaživí Zelení, ale nemají takové personální zázemí jako v Královéhradeckém kraji
SZ a Změna se tvářili tak, že málo děláme
Piráti brutálně přeskákali Stranu zelených (2:1)
Lídr za zelené dělal každý den výjezd a Pirát, který nehnul prstem ho přeskákal
Zelení nechtějí silnici R35 (Martin Jiránek: V Hradecku je přesvědčil)
Happening Greenpeace - protest proti Chvaletické elektrárně nepomohl
Špatné volební noviny - vysvětlovací pro členy kandidátky (je to jako newsletter SZ, proč jít do koalice s Piráty)
Martin Jiránek - celé bylo prezentováno bez stranických nálepek a nebylo to čitelné
Ondra Profant - z webů téměř nebylo patrné, že to je náš web
Jsou tam rebrandovaní lidovci "Koalice pro Pardubický kraj" - subjekt, který nám bral hlasy (Mikuláš)
Moravskoslezský kraj (Michal Gill)
Nikdo nerozumí slovům tranparence, participace apod. (Petr Třešnák dle zpětné vazby z Karviné)
Výsledek je lepší než kdyby šli se SZ
Nedělali kontaktní kampaň, neměli žádnou osobnost
Za ANO kandidoval rektor VŠB - dřívější voliči volili Vondráka (Ondra Polanský)
SZ aktivně neřeší ekologická zelená témata v MSK
Chybí osobnosti
Piráti v MSK se musí více aktivizovat v lokálné politice (MSK Pirátka)
Ivan obecně: poučení - koaliční spolupráce přináší nevýhody, zvážit
Kapounek: Když zvládneme sehnat lidi, nepotřebujm Zelené (zlepšit naše personální zázemí), hodně pomohli noviny - když se udělají kvalitně, jsou lepší než letá
Olomoucký kraj (Vojta Pikal)
Ztracený čas vyjednáváním
Rozštěpení značky bylo zbytečné, měli jsme jít za sebe a nemuselo se řešit, jak se budeme jmenovat - ztráta času
Kampaň začali reálně v září
Rebrandování KDU
Podařilo se aktivizovat lidi
Facebooková kampaň - přinesla nárůst impactu na FB a lidi, co byli ochotní vyvěšovat noviny a dělat reklamu
Kapounek - před volbami je přehlcený a je potřeba ho začít použít dřív a jinak
Měli volebního manažera, což bylo dobré, najali si také kreativce
Je to o dobré organizaci kampaně, spojení jednotlivých kousků dohromady (Petr Kapounek)
Neměli přítomnost v běžném veřejném prostoru - plakáty a reklamu v MHD - což považuje za chybu
Zjistili, že plakátovací plochy na vesnici byli likvidováni rebrandovanými lidovci
Na Severu neproběhla žádná kampaň
Jeli hodně noviny, většinu novin se podařilo rozdat a roznést
Neměli žádné cílené výjezdy
Neměli žádné výrazné osobnosti, ale téměř plnou kandidátku, dobré byly popisky
Všichni Piráti přeskákali koaliční partnery, skákali i nezávislí
Vysočina (Mikuláš Ferjenčík)
Srandakandidátka, která neudělala nic
Vyrobil se jim web a tím to haslo - výsledek 1,7 jsou skalní příznivci
Ústecký kraj (Lukáš Blažej)
Zelení jsou ještě rozhádanější než my, frakce Zelená revize - Deklarace odpovědnosti
Čelo kandidátky se volilo napětkrát
V Usteckém kraji mají 5krát více členů a 10krát více
Na jejich členy je mnohem větší spoleh, na Piráty moc nebyl
Dva extrémy - DYI - agentura, zkušenost s agenturou je pozitivní, ale zdá se mu, že lidi příliš diktovali, kdyby do toho nekecali, tak si myslí, že bude mít přes 5 %
Nedostatky reklamovali u agentury a dostali peníze zpět - propisky, neviditelné billboardy
Každý den byl Lukáš v terénu, byli na billboardech, měli letáky, facebook - neví, proč neuspěli
Lukáš si říká, že je značka SZ toxická, utíkali před horníkem
Problém byl rozpad koalice s Pro kraj, nedokázali domluvit dobrá místa, jiné hnutí (odpadlíci z ANO) ukradli značku a polepili celý kraj billboardy, nedostal se ani jeden
Výsledky moc nekorespondují s kampaní
Liberecký kraj (Mikuláš Ferjenčík)
Vnitrostranicky neviditelní, ale zmobilizovali se na volby
Ondra Kolek zmobilizoval: 30k novin rozdali a pak si dalších 10k objednali
Plzeňský kraj (Mikuláš
70k novin rozneseny do schránek, pár tisíc rozdali
bez organizace kampaně, která zasáhne celý kraj to nejde
Plzeňský kraj je velmi rozsáhlý
Zlínský kraj (Petr Tkadlec)
400k Kč, manažer 3m od SZ
20k noviny, 70k letáků do schránek
konkurence Valenty - Soukromníci 7,8 % kampaň za 15 mil + Čunek cikánista drtivě vyhrál, Okamura dělal od počátku kampaň
SPO - Mynář, Čuba atd.
Dopadli jsme jako první strana pod čarou
20 výjezdů obsáhli ve 3 lidech, nemají členy a aktivní lidi
Pirátské listy na rozdávání super
Pozitivní působení Vsetína, kde působí Michal Berg - působí tam jako zastupitel
Zkurvili jméno koalice - chyba zmocněnce, 3 na kandidátce nebyla členka Pirátů - místostarostka získala spoustu hlasů
Karlovarský kraj (Petr Třešňák)
Byli osloveni STANem, ale odmítli, aby nebyli 5. kolo u vozu a jednali i se Zelenými, ale díky Mariánskám
Na kandidátce Pirátů byli členové O co jim jde?
Zkusili redmine, ale používali google drive
Rovnoměrně rozložené po kraji - zbývá jim Sokolov, Cheb apod. - díky tomu to mohli objet všechno
Mariánské lázně udělali celou ORP - obce s rozšířenou působností 20k do schránek, zbytek kontaktně
Vyžrali si černou kampaň příznivců - lepili nálepky na
Hodně lidí nepochopilo některé články
Nejúspěšnější merch byly náramky, balonky pro děti (tužky, placky)
Všechno okolo by mělo směřovat k tomu, abychom dostali 5% - support zastupitelů chybí - udělali výběrové řízení, kam se nikdo nepřihlásil
Je potřeba mít maximum osobností, na ostatních kandidátkách byli dost toxické osobnosti
Pepík Janů - jasně se rozhodli, že půjdou samostatně, dobrý start byla místní zastupitelstva (když nedělají průšvihy) - kde jsou nám blízké nebo pirátské osobnosti, jsou hnízdy dobrých výsledků - není cílem mít tam osobnost do počtu, ale aby tam i byl a táhl tu kandidátku
Nešli do žádné agentury
Pepík je ve Varech - O co jim jde - Jindřich Čermák, personální zázemí
Značka Pirátů mezi lidmi je super (maximálně 10 % reaguje negativně)
Kampaň cca 150k
Poslední 3-4 měsíce nepracovat
Markéta ze Šviháka také přeskákala - kulturní spolek Švihák (Vojta Franta)
je potřeba mít zastoupení v celém kraj (Vojta Franta)
Všechno chaotické a na poslední chvíli (volební noviny do noci)
Podařil se docela decentní úspěch i ve městech mimo hnízda, 4,5% (plakáty, kontaktní)
Ve Varech - lokální téma - plánovaná stavba terminálu za cca 1G Kč, proti čemuž se vymezili, v okrscích kolem haly narostly preference - lidi sami aktivně obíhali ostatní voliče - jasně se vymezit (politolog Jindra)
Skvělá vzpruha pro působení v Mariánských lázních - Vojta Franta
Mikuláš upozorňuje na odlišnost mezi krajskými a parlamentními volbami: Krajské volby jsou specifické v tom, že téměř všechny strany mají stejný program, spor ohledně privatizace nemocnic, zelení nechtějí dálnice, ale jinak pořád to samé, takže podstatnější jsou osobnosti a značka
Zkušenost ze senátní kampaně: Být vidět v ulicích, balonky, barvy, osobnosti a manažer (Ivan Mikoláš)
Středočeský kraj (Vláďa Šebor, volební manažer)
Začali řešit v červnu
Řešil výběrová řízení na přístřešek a nábytek (?!)
30k výtisků nechali roznést po Benešově, Kutné Hoře a Vlašimi, v Kolíně nejsou žádní Piráti - lidi vzpomínají na film a myslí si, že to je recese
typicky volí důchodci - Babiš rozdává koblihy a vidí ho v televizi
neměli lídra, který by byl nějak zajímavý - teda Franta byl mladý
měli bychom se lépe připravit na argumenty
konkurence - STAN
Středočeský kraj není homogenní - je třeba tam vybudovat základny Kladno, Mladá Boleslav, Kutná Hora
Vláďa navrhuje oslovit neziskové organizace - lidé čekají něco pozitivního, komu Piráti pomáhají (invalidi - zase nás budou volit)
chyběli jim staré volební komise - Radek navrhuje zveřejnit registraci do ovk dříve a poskytnout data o příznivcích dříve krajským sdružením (během finiše kampaně není čas a lidi se ozvou 4 dny před volbami)
lidi, co dělali kampaň, to dělali poprvé a celé znovu a personálně je to slabé
měli si na začátku rozdělit okresy a každý začít dříve na svém okresu
Ondra Polanský - lidi do okrskové volební komise by neměli jít jen pro odměnu, ale také skutečně hlídat - vykazuje anomálie. Jsou okrsky, kde je polovina hlasů neplatných. Přednostně dát naše lidi + dát školení. Kdyby bylo něco špatně, hned má volat. Petr Kapounek - zneplatňují se hlasy (natrhují, kroužkují nadměrně apod.). Napříště dávat do problémových okrskových volebních komisí lepší hlídače. Honza Kodat - není náhradnictví ani blízká komise.
Následuje od 11:55 Openspace