Stránka 2 z 8

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 08:47
od Dominika.Michailidu
Zkušenost: vařil mi komp. Zjistilo se, že jsem měla nainstalované 3 antiviry, které "byly v konfliktu", "hlídali sami sebe" a strašně zatěžovaly procesor. Přitom vlastně měli stejný cíl.. Ano, připomělo mi to fórum :D v tomto případě byla pomoc snadná - odinstalovat 2 zbytné programy a je klid. Ale pokud bych chtěla mít všechny antiviry v kompu dál? Co ty na to, programátore?

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 09:06
od anonym2064
Dominika Michailidu píše:Zkušenost: vařil mi komp. Zjistilo se, že jsem měla nainstalované 3 antiviry, které "byly v konfliktu", "hlídali sami sebe" a strašně zatěžovaly procesor. Přitom vlastně měli stejný cíl.. Ano, připomělo mi to fórum :D v tomto případě byla pomoc snadná - odinstalovat 2 zbytné programy a je klid. Ale pokud bych chtěla mít všechny antiviry v kompu dál? Co ty na to, programátore?
Když jsme se s Havrym vraceli z Let u Písku zastavali jsme se na oběd a diskutovali s romskejma organizacema dozvěděli jsme se, že nemají žádný odbor mediální ale zato mají odbor bezpečnostní/antikonfliktní.(přesný název byl možná jiný, paměť už dosluhuje) Tenkrát mi to přišlo divný, ale začínám to chápat.

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 09:43
od Ivo.Vasicek
Nejčastějším nedorozuměním, které vnímám je nepochopená sebereflexe. Většina lidí si chování ostatních vysvětluje svojí optikou (tedy předpokládají u druhého stejné motivy, předsudky, přístup k informacím...). Ve výsledku si do projevů a aktivit promítají vlastní chyby a postoje, které mohou být aktuální nebo z minulosti. Lidi potom útočí v podstatě sami na sebe, ale promítají to na ostatní.
Pokud to chce někdo u sebe řešit, mohu poradit jednoduchou pomůcku: nikoho nesuďte a nehodnoťte, řešte výstupy bez ohledu na autora.
Pozn.:OFFTOPICOsobní zkušenost - pokud mě někdo naštve, chvíli se hrabu v paměti a vždy najdu ve své historii chování stejný projev, potom přemýšlím, proč jsem se kdysi taky tak podobně zachoval a reaguji dle toho (nechám dotyčného, ať si o mě myslí, že jsem čurák, je to jen informační výstup, mě se vůbec netýká)
Pozn2.:OFFTOPICOd kolegů co dělají analytiku lidské komunikace vím, že až 90% mezilidské komunikace je predikovatelné. mají ca 50 typů, když člověka zařadí správně do typu (k tomu musí nasbírat data), tak už vědí jak bude reagovat, co bude kdy říkat

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 09:49
od Ivan.Sirko
Martině, člověk cely život učí se, hledá pravdu, až ve staří zjisti, že cely život je na prd a ta pravda už tu jednou byla, když té bylo asi 18 ale potom člověk začne přemýšlet o tom jak žít, místo toho aby jen žil, tak že v poho.... :fet:

Škoda že nelze životní zkušenosti nelze "nainstalovat" do člověka jako antivir, on to chce všechno osobně prozkoumat, protože jsme furt ve své podstatě stejně jak ti, ktere žili v jeskyni. Až ten civilizační skok zvládneme, bude to líb, ale už ne tak veselo :lol: Budou nam teto časy chybět ;)

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 09:51
od Ivan.Sirko
Ivo Vasicek píše:...
Mohu toto citovat ve vlakně Ukrajina? :lol: :D :)
Ve výsledku si do projevů a aktivit promítají vlastní chyby a postoje, které mohou být aktuální nebo z minulosti. Lidi potom útočí v podstatě sami na sebe, ale promítají to na ostatní.

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 10:25
od Tomas.Klapka
Dominika Michailidu píše:Zkušenost: vařil mi komp. Zjistilo se, že jsem měla nainstalované 3 antiviry, které "byly v konfliktu", "hlídali sami sebe" a strašně zatěžovaly procesor. Přitom vlastně měli stejný cíl.. Ano, připomělo mi to fórum :D v tomto případě byla pomoc snadná - odinstalovat 2 zbytné programy a je klid. Ale pokud bych chtěla mít všechny antiviry v kompu dál? Co ty na to, programátore?
Každý antivir má nějaké nároky na systém - potřeby. A komp ty potřeby nedokázal uspokojit tak, aby uspokojoval i tvojí potřebu s ním pracovat :)
Antivir ani komp nejsou živé bytosti a jejich potřeby jsou dány pevně kódem, nastavením, výkonem kompu :)
Můžeš upravit nastavení (třeba rezidentní ochranu jen od jednoho antiviru a ostatní antiviry nechat třeba je jednou za čas zkontrolovat soubory na disku), můžeš antiviry střídat, můžeš navýšit výkon počítače, můžeš zkusit najít antiviry, které mezi sebou nemají konflikt :) Taky můžeš přehodnotit přání mít 3 antiviry. Proč to potřebuješ? A dává ti to opravdu něco navíc než když máš jen jeden antivir puštěný? Nebo obecněji: uspokojují tři antiviry tvoji potřebu bezpečí o tolik víc než jeden antivir? To je situace, kdy si konflikt řešíš sama.
Ten konflikt ale můžeš vztáhnout až na autory antiviru a zkusit to řešit s nimi :) Můžeš je kontaktovat a přesvědčit je o tom, aby je upravili tak, aby dokázaly fungovat s ostatními antiviry tak, aby spolupracovaly a nevznikal konflikt :)
Taky můžeš požádat někoho jiného, kdo má zdroje k uspokojení tvých potřeb. Třeba někoho, kdo antivirům rozumí a poskytne ti informace, které tvoje potřeby uspokojí a nebo povedou k uspokojení nebo přehodnocení potřeb :)
Ivo Vasicek píše:Nejčastějším nedorozuměním, které vnímám je nepochopená sebereflexe. Většina lidí si chování ostatních vysvětluje svojí optikou (tedy předpokládají u druhého stejné motivy, předsudky, přístup k informacím...). Ve výsledku si do projevů a aktivit promítají vlastní chyby a postoje, které mohou být aktuální nebo z minulosti. Lidi potom útočí v podstatě sami na sebe, ale promítají to na ostatní.
Pokud to chce někdo u sebe řešit, mohu poradit jednoduchou pomůcku: nikoho nesuďte a nehodnoťte, řešte výstupy bez ohledu na autora.
Existují komunikační vzorce, které jsme si během života s ostatními vytvořili. Například když nás někdo obviňuje, nebo máme pocit, že se nás něco dotýká, máme tendenci používat obranné vzorce chování a komunikace. Nenásilná komunikace je o empatii a o používání takových komunikačních prostředků, které co nejméně vyvolávají obranné reakce u ostatních, které fungují jako bariéry k toku informací.
Tou sebereflexí myslíš, že se empaticky podívám na sebe? Empatie k sobě je pochopení, co cítím, jaké se mi za tím skrývají potřeby.
Pokud nějaká potřeba není uspokojena, tak jí lze uspokojit sám a pokud to nelze, tak lze formulovat žádost k někomu, kdo by mohl mít zdroje k uspokojení těch potřeb.
Bez empatie k sobě samému často ostatním vysílám emoce a nechávám tu empatii na nich a zpravidla nejsem schopen empatie k nim. Když někdo, s kým jsi v konfliktu, není schopen empatie k tobě, ani ty sám, tak může vznikat černobílé vidění.

OFFTOPIC[quote="Ivo Vasicek"]Pozn2.: Od kolegů co dělají analytiku lidské komunikace vím, že až 90% mezilidské komunikace je predikovatelné. mají ca 50 typů, když člověka zařadí správně do typu (k tomu musí nasbírat data), tak už vědí jak bude reagovat, co bude kdy říkat[/quote]
jo, k tomu se dá použít i MBTI, které vychází z Jungových Psychologických typů. MBTI sleduje 4 charakteristiky a to pak dává 16 typizovaných obecných typů povah. Dokážeš si pak představit, jak daný člověk bude reagovat v mnoha situacích, jakým způsobem vnímá, jakým způsobem pracuje s tím, co vnímá, zda je spontánní a nebo si spíše plánuje všechno do detailu, apod.


Nezapomínejme v diskuzi na otázku, která je prvním krokem k vytvoření systému pro řešení konfliktů ;)
Co v případě konfliktu děláte a s čím jste spokojeni? Co vám při řešení konfliktů funguje? Co je vám příjemné? Jaké ze současných reakcí na konflikt vám vyhovují?
V mnoha případech by při řešení konfliktu mohl pomoci někdo, kdo není účastníkem konfliktu, případně dokáže být neutrální, je schopen empatie a umí zprostředkovat komunikaci mezi lidmi, kteří k sobě nejsou empatičtí:
mediátor
Pokud je konflikt, vyhovuje mi taková reakce, že
ten, kdo má konflikt, oznámí, že má konflikt a že ho chce řešit
Co dalšího vás napadá?

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 11:05
od Maria.Vasickova
Tomas Klapka píše:
Nezapomínejme v diskuzi na otázku, která je prvním krokem k vytvoření systému pro řešení konfliktů ;)
Co v případě konfliktu děláte a s čím jste spokojeni? Co vám při řešení konfliktů funguje? Co je vám příjemné? Jaké ze současných reakcí na konflikt vám vyhovují?
V mnoha případech by při řešení konfliktu mohl pomoci někdo, kdo není účastníkem konfliktu, případně dokáže být neutrální, je schopen empatie a umí zprostředkovat komunikaci mezi lidmi, kteří k sobě nejsou empatičtí:
mediátor
Pokud je konflikt, vyhovuje mi taková reakce, že
ten, kdo má konflikt, oznámí, že má konflikt a že ho chce řešit
Co dalšího vás napadá?
Předcházet konfliktům. To lze, pokud je zájem dospět k pozitivnímu výsledku spolupráce. To předpokládá společný cíl. Výhodou jsou osobní zkušenosti a prožitky, trpělivost..... :?: .

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 15:06
od Mikulas.Ferjencik
konfliktům hodně předchází vzájemná důvěra.

k té dle mého názoru přispívají dobrá a dodržovaná procesní pravidla
dobré příklady
předpoklad dobré vůle
sdílené ideály

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 15:08
od Vaclav.Malek
Mikulas Ferjencik píše:konfliktům hodně předchází vzájemná důvěra.

k té dle mého názoru přispívají dobrá a dodržovaná procesní pravidla
dobré příklady
předpoklad dobré vůle
sdílené ideály
Podle mě si vynechal to nejdůležitější: komunikace.

Re: Řešení konfliktů

Napsal: 28 bře 2014, 15:18
od Ivan.Sirko
Vaclav Malek píše:
Mikulas Ferjencik píše:konfliktům hodně předchází vzájemná důvěra.

k té dle mého názoru přispívají dobrá a dodržovaná procesní pravidla
dobré příklady
předpoklad dobré vůle
sdílené ideály
Podle mě si vynechal to nejdůležitější: komunikace.
Nenasilna komunikace ;)