Dominika Michailidu píše:Zkušenost: vařil mi komp. Zjistilo se, že jsem měla nainstalované 3 antiviry, které "byly v konfliktu", "hlídali sami sebe" a strašně zatěžovaly procesor. Přitom vlastně měli stejný cíl.. Ano, připomělo mi to fórum

v tomto případě byla pomoc snadná - odinstalovat 2 zbytné programy a je klid. Ale pokud bych chtěla mít všechny antiviry v kompu dál? Co ty na to, programátore?
Každý antivir má nějaké nároky na systém - potřeby. A komp ty potřeby nedokázal uspokojit tak, aby uspokojoval i tvojí potřebu s ním pracovat

Antivir ani komp nejsou živé bytosti a jejich potřeby jsou dány pevně kódem, nastavením, výkonem kompu
Můžeš upravit nastavení (třeba rezidentní ochranu jen od jednoho antiviru a ostatní antiviry nechat třeba je jednou za čas zkontrolovat soubory na disku), můžeš antiviry střídat, můžeš navýšit výkon počítače, můžeš zkusit najít antiviry, které mezi sebou nemají konflikt

Taky můžeš přehodnotit přání mít 3 antiviry. Proč to potřebuješ? A dává ti to opravdu něco navíc než když máš jen jeden antivir puštěný? Nebo obecněji: uspokojují tři antiviry tvoji potřebu bezpečí o tolik víc než jeden antivir? To je situace, kdy si konflikt řešíš sama.
Ten konflikt ale můžeš vztáhnout až na autory antiviru a zkusit to řešit s nimi

Můžeš je kontaktovat a přesvědčit je o tom, aby je upravili tak, aby dokázaly fungovat s ostatními antiviry tak, aby spolupracovaly a nevznikal konflikt

Taky můžeš požádat někoho jiného, kdo má zdroje k uspokojení tvých potřeb. Třeba někoho, kdo antivirům rozumí a poskytne ti informace, které tvoje potřeby uspokojí a nebo povedou k uspokojení nebo přehodnocení potřeb
Ivo Vasicek píše:Nejčastějším nedorozuměním, které vnímám je nepochopená sebereflexe. Většina lidí si chování ostatních vysvětluje svojí optikou (tedy předpokládají u druhého stejné motivy, předsudky, přístup k informacím...). Ve výsledku si do projevů a aktivit promítají vlastní chyby a postoje, které mohou být aktuální nebo z minulosti. Lidi potom útočí v podstatě sami na sebe, ale promítají to na ostatní.
Pokud to chce někdo u sebe řešit, mohu poradit jednoduchou pomůcku: nikoho nesuďte a nehodnoťte, řešte výstupy bez ohledu na autora.
Existují komunikační vzorce, které jsme si během života s ostatními vytvořili. Například když nás někdo obviňuje, nebo máme pocit, že se nás něco dotýká, máme tendenci používat obranné vzorce chování a komunikace. Nenásilná komunikace je o empatii a o používání takových komunikačních prostředků, které co nejméně vyvolávají obranné reakce u ostatních, které fungují jako bariéry k toku informací.
Tou sebereflexí myslíš, že se empaticky podívám na sebe? Empatie k sobě je pochopení, co cítím, jaké se mi za tím skrývají potřeby.
Pokud nějaká potřeba není uspokojena, tak jí lze uspokojit sám a pokud to nelze, tak lze formulovat žádost k někomu, kdo by mohl mít zdroje k uspokojení těch potřeb.
Bez empatie k sobě samému často ostatním vysílám emoce a nechávám tu empatii na nich a zpravidla nejsem schopen empatie k nim. Když někdo, s kým jsi v konfliktu, není schopen empatie k tobě, ani ty sám, tak může vznikat černobílé vidění.
[quote="Ivo Vasicek"]Pozn2.: Od kolegů co dělají analytiku lidské komunikace vím, že až 90% mezilidské komunikace je predikovatelné. mají ca 50 typů, když člověka zařadí správně do typu (k tomu musí nasbírat data), tak už vědí jak bude reagovat, co bude kdy říkat[/quote]
jo, k tomu se dá použít i MBTI, které vychází z Jungových Psychologických typů. MBTI sleduje 4 charakteristiky a to pak dává 16 typizovaných obecných typů povah. Dokážeš si pak představit, jak daný člověk bude reagovat v mnoha situacích, jakým způsobem vnímá, jakým způsobem pracuje s tím, co vnímá, zda je spontánní a nebo si spíše plánuje všechno do detailu, apod.
Nezapomínejme v diskuzi na otázku, která je prvním krokem k vytvoření systému pro řešení konfliktů
Co v případě konfliktu děláte a s čím jste spokojeni? Co vám při řešení konfliktů funguje? Co je vám příjemné? Jaké ze současných reakcí na konflikt vám vyhovují?
V mnoha případech by při řešení konfliktu mohl pomoci někdo, kdo není účastníkem konfliktu, případně dokáže být neutrální, je schopen empatie a umí zprostředkovat komunikaci mezi lidmi, kteří k sobě nejsou empatičtí:
Pokud je konflikt, vyhovuje mi taková reakce, že
ten, kdo má konflikt, oznámí, že má konflikt a že ho chce řešit
Co dalšího vás napadá?