Re: Názor na zákon o zbraních a výklad nutné obrany
Napsal: 15 kvě 2014, 11:38
Resi se to jeste v jednom tematu: volnocasove-aktivity-f539/pirati-a-zbrane-t23175.html
Internet je naše moře!
https://www.forum.pirati.cz/
Tab bohužel s tímhle přístupem bys u soudu pohořel. Ten útočník s klackem by totiž tvrdil, že tě přišel jen požádat o sklenici vody a o klacek se jen opíral, protože ho bolí nohy. Podobnou situaci jsem konzultoval s policejním vyšetřovatelem. A jeho doporučení znělo: pokud se chceš jakkoliv bránit, nesmí už útočník promluvit. Dá se totiž s jistotou předpokládat, že bude lhát a útok zapře. A ty skončíš v base. Ještě názor známého cikána : já tě klidně zabiju, mně možná zavřou, ale ty budeš mrtvej.Josef Nemec píše:No rozumíte tomu jako koza petrželi.
Přiměřená obrana neznamená že proti klacku jdete klackem. Ale je přiměřená možnostem a schopnostem. Prostředkům atd.
Takže když na mě někdo půjde s klackem a já mu prostřelím koleno. Tak to je pořád přiměřená obrana.
Liberalizace v tomhle směru není dobrý plán. V ČR je spousta fandů (Dfensistů), kteří mají dojem že žijí v džungli (a když v ní nejsou hned si jdou nějakou najít). Taky spousta domáckých fašounů by určitě měla dojem že je jejich povinností bránit se téměř proti čemukoliv.
S tím zbrojákem je to složitý. Popravdě řečeno, ač jsem liberálního smýšlení, tak si nejsem jistý, zda by naprosto volně prodejný zbraně byly dobrý nápad. Už jenom proto, že by se k nim ti gauneři pak dostali moc snadno. Co mě ale znepokojuje na současným stavu je ten registr. Jak známo, hned poté, co náckové obsadili Československo, hned šli do kartoték a podle nich pozatýkali lidi, co jim byli nebezpeční. Dovedu si představit, že kdyby to tu někdo "osvobodil", první, co udělá, je, že si podle seznamu lidí se zp obejde všechny tyto jemu potencionálně nebezpečné živly.Karel Fuzik píše:Zlý člověk si zbraň vždycky sežene, bez ohledu na předpisy. A zlého člověka se zbraní zastaví jen dobrý člověk se zbraní, jak všeobecně známo. Požadavkem je rovnost všech při získáváni zbraní. Lumpové nepotřebují zbroják ani povolení, tak proč ostatní ano?
Podobný rady se docela citují, ale já si třeba nejsem jistej, jestli bych dokázal někoho snadno zabít. To už by muselo být fakt o život nebo o ženu či dítě. Navíc když na mě někdo zaútočí, tak mi nejde především o to ho zabít, ale zastavit, čili střílím dokud útočí, ale když přestane, tak ho dorážet nebudu. A ostrostřelci co to útočníkovi napálej z pouzdra do hlavy jsou jen ve filmech, v praxi si dovedu přestavit, že budu instinktivně mířit na střed trupu.Karel Rada píše:Josef Nemec píše:Podobnou situaci jsem konzultoval s policejním vyšetřovatelem. A jeho doporučení znělo: pokud se chceš jakkoliv bránit, nesmí už útočník promluvit. Dá se totiž s jistotou předpokládat, že bude lhát a útok zapře. A ty skončíš v base. Ještě názor známého cikána : já tě klidně zabiju, mně možná zavřou, ale ty budeš mrtvej.
Takže pokud vás někdo přijde okrást, zmlátit, znásilnit nebo zabít, jsou dvě možnosti: uvařit mu kafe a nijak se nebránit, nebo vyndat pistoli a zastřelit ho, když to stihnete. Možná vás zavřou, ale budete živej. Všechny ostatní možnosti jsou špatně.
Není to jen o majetku, je to prostě o přežití. První zbraně byly na zvířata. A jsou lidi, co tě nezabijou kvůli majetku, dostatečněj důvod pro ně je, že jim nějak překážíš... zbraň se definuje jako něco co posílí šance člověka proti fyzický nebo početní převaze. Palná zbraň pak ukončila hegemonii válečnický kasty v brnění a s vylepšeným klackem v ruce (řytíři bez bázně a hany). Pak přišel zručnej měšťan, řemeslník, co si vyrobil první arkebuzu, a dokázal se profesionálním válečníkům ubránit, i když neměl celej život na to, aby studoval ušlechtilé umění, jak zabíjet lidi mečem a kopím - protože musel vytvářet nějaký hodnoty.Ivo Vasicek píše:Zbraně a násilí jsou nutné, kvůli existenci majetku.
Je tu však i následný právní aspekt, stavěl bych ten zbroják na úroveň řidičáku. Tedy oprávnění, až na základě ověření schopnosti manipulovat s příslušnou zbraní, a taky bych uplatňoval soudní zákaz na nějakou dobu v případě lidí, kteří zbraň zneužili (když ho poruší může být potrestán).Karel Fuzik píše:Zlý člověk si zbraň vždycky sežene, bez ohledu na předpisy. A zlého člověka se zbraní zastaví jen dobrý člověk se zbraní, jak všeobecně známo. Požadavkem je rovnost všech při získáváni zbraní. Lumpové nepotřebují zbroják ani povolení, tak proč ostatní ano?
Dobrá tak jinak, beze zbraní by nemohlo vzniknout právo na majetek.Daniel píše:Není to jen o majetku, je to prostě o přežití. První zbraně byly na zvířata. A jsou lidi, co tě nezabijou kvůli majetku, dostatečněj důvod pro ně je, že jim nějak překážíš... zbraň se definuje jako něco co posílí šance člověka proti fyzický nebo početní převaze. Palná zbraň pak ukončila hegemonii válečnický kasty v brnění a s vylepšeným klackem v ruce (řytíři bez bázně a hany). Pak přišel zručnej měšťan, řemeslník, co si vyrobil první arkebuzu, a dokázal se profesionálním válečníkům ubránit, i když neměl celej život na to, aby studoval ušlechtilé umění, jak zabíjet lidi mečem a kopím - protože musel vytvářet nějaký hodnoty.Ivo Vasicek píše:Zbraně a násilí jsou nutné, kvůli existenci majetku.
Myslím že majetek vzniknul v souvislosti se vznikem agrární společnosti. V lovecký tlupě byl majetek minimální, ale zemědělec prostě musel mít svoji půdu, svoji sýpku a svý zásoby, který hromadil, se kterými plánoval, a musel si je hlídat, aby prostě neumřel hlady. Tehdy se začaly zbraně používat spíš na lidi, než na zvířata. Nemůžu říct, že bych zvyky, co přišly se zemědělstvím, považoval za nějakej krok kupředu...Ivo Vasicek píše: Dobrá tak jinak, beze zbraní by nemohlo vzniknout právo na majetek.