Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Moderátor: Zahraniční
Pravidla fóra
International forum
International forum
- Mikulas.Ferjencik
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 14833
- Registrován: 24 dub 2009, 00:25
- Profese: Asistent předsedy poslaneckého klubu
- Bydliště: Praha Vršovice
- Dal poděkování: 3311 poděkování
- Dostal poděkování: 6223 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Nemají se brát průměry, ale průniky. CEEP má být to, na čem je úplná shoda (aspoň to je můj postoj), jinak je k ničemu. Společné minimum
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Mikulas.Ferjencik za příspěvky (celkem 4):
- Dalibor.Zahora, Jan.Hora, Vojtech.Pikal, Jiri.Ulip
Člen s omezenými právy v důsledku neoprávněné realizace volebních výdajů
- Jan.Hora
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 3408
- Registrován: 19 led 2016, 15:51
- Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 1650 poděkování
- Dostal poděkování: 2056 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
V tom případě pak ten rozsah "defense" sekce dává smysl - na národní úrovni se ty požadavky budou hodně lišit. Díky za dovysvětlení...
Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
- Jan.Licka
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 398
- Registrován: 28 dub 2017, 14:15
- Profese: Manufacturing Engineer
- Bydliště: Benešov
- Dal poděkování: 217 poděkování
- Dostal poděkování: 138 poděkování
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Ahoj, o víkendu byl s Ondrou Polanským a Lukášem Černohorským přípravný tým Dopravy, kde se pracovalo i na konceptu programu pro Eurovolby.
Máme ho teď přepsaný do Jira - Confluence. Jsou tu nějaké průniky s jinými obory (energetika, zemědělství, ekologie, sociální vlivy na přesun obyvatel atd.), tak se na to prosím podívejte až budete mít čas. Work in progress
https://pirati.atlassian.net/wiki/space ... 019+-+2024
Máme ho teď přepsaný do Jira - Confluence. Jsou tu nějaké průniky s jinými obory (energetika, zemědělství, ekologie, sociální vlivy na přesun obyvatel atd.), tak se na to prosím podívejte až budete mít čas. Work in progress

https://pirati.atlassian.net/wiki/space ... 019+-+2024
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 3):
- Marketa.Gregorova, Jan.Hora, anonym39320
Dávat druhým vyrůst
infrastruktura / automatizace / logistika
- Jan.Hora
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 3408
- Registrován: 19 led 2016, 15:51
- Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 1650 poděkování
- Dostal poděkování: 2056 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Ono se to nezdá, ale doprava na úrovni EU má přesah do obrany (takže se taky mrknu, byť si myslím že celoevropský "nejmenší společný jmenovatel" tu obranu nejspíš zahrnovat nebude, bo tam nebude shoda).
Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
- anonym39320
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 388
- Registrován: 22 pro 2017, 16:03
- Profese: ústavní právník
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 67 poděkování
- Dostal poděkování: 228 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Podle mě to vypadá moc dobře - líbí se mi, že se tam objevují sjednocující tendence = prostupnost systému mýta a snad i placení dálnic v budoucnu (aby člověk mohl snadno zaplatit dálniční poplatek třeba i online, když cestuje přes EU a nemusel dumat, kde jsou známky a kupovat je někde na hranicích, kde jsou brány atp.).Jan.Licka píše: ↑17 zář 2018, 20:10 Ahoj, o víkendu byl s Ondrou Polanským a Lukášem Černohorským přípravný tým Dopravy, kde se pracovalo i na konceptu programu pro Eurovolby.
Máme ho teď přepsaný do Jira - Confluence. Jsou tu nějaké průniky s jinými obory (energetika, zemědělství, ekologie, sociální vlivy na přesun obyvatel atd.), tak se na to prosím podívejte až budete mít čas. Work in progress
https://pirati.atlassian.net/wiki/space ... 019+-+2024
Snad bych jen nadhodil
- uvažovalo se i o nějaké deklaraci větší podpory železniční dopravy (ať už nákladní, tak osobní) a výstavby vysokorychlostních tratí? Mohlo by to nakopnout země jako je ČR, aby konečně pohnula s rozvojem tohoto segmentu a nesázela vše na kamiony a osobní auta.
- nestálo by za to tam zkusit i vložit, že usilujeme o vytvoření jednotné celoevropské databáze dopravců (železničních, autobusových, lodních atp.), která by umožňovala na jednom místě (na webu, přes aplikaci) hledat spojení a i ideálně kupovat lístky a to ve všech jazykových mutacích? (zjednodušeně řečeno takový celoevropský idos)
- Tito uživatelé poděkovali autorovi anonym39320 za příspěvky (celkem 3):
- Jan.Hora, Jan.Licka, Marek.Necada
Lukáš Lev Červinka
analytik Výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky
doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK a na Fakultě ekonomie University Ca' Foscari v Benátkách
Twitter: @CervinkaLev / Facebook: Lukas.L.Cervinka
analytik Výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky
doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK a na Fakultě ekonomie University Ca' Foscari v Benátkách
Twitter: @CervinkaLev / Facebook: Lukas.L.Cervinka
- Jan.Licka
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 398
- Registrován: 28 dub 2017, 14:15
- Profese: Manufacturing Engineer
- Bydliště: Benešov
- Dal poděkování: 217 poděkování
- Dostal poděkování: 138 poděkování
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Dobré postřehy, o obou už jsme se baviliLukas.Lev.Cervinka píše: ↑18 zář 2018, 13:50 Podle mě to vypadá moc dobře - líbí se mi, že se tam objevují sjednocující tendence = prostupnost systému mýta a snad i placení dálnic v budoucnu (aby člověk mohl snadno zaplatit dálniční poplatek třeba i online, když cestuje přes EU a nemusel dumat, kde jsou známky a kupovat je někde na hranicích, kde jsou brány atp.).
Snad bych jen nadhodil
- uvažovalo se i o nějaké deklaraci větší podpory železniční dopravy (ať už nákladní, tak osobní) a výstavby vysokorychlostních tratí? Mohlo by to nakopnout země jako je ČR, aby konečně pohnula s rozvojem tohoto segmentu a nesázela vše na kamiony a osobní auta.
- nestálo by za to tam zkusit i vložit, že usilujeme o vytvoření jednotné celoevropské databáze dopravců (železničních, autobusových, lodních atp.), která by umožňovala na jednom místě (na webu, přes aplikaci) hledat spojení a i ideálně kupovat lístky a to ve všech jazykových mutacích? (zjednodušeně řečeno takový celoevropský idos)


Otázku "Superidosu", případně jednotného lístku interně probereme a co nejdřív to předneseme i zahraničním kolegům, abychom nepsali něco, co nezaznělo v Barceloně.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 2):
- anonym39320, Marek.Necada
Dávat druhým vyrůst
infrastruktura / automatizace / logistika
- anonym39320
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 388
- Registrován: 22 pro 2017, 16:03
- Profese: ústavní právník
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 67 poděkování
- Dostal poděkování: 228 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Za železnici díky - sám to mám stejněJan.Licka píše: ↑19 zář 2018, 19:32Dobré postřehy, o obou už jsme se baviliLukas.Lev.Cervinka píše: ↑18 zář 2018, 13:50 Podle mě to vypadá moc dobře - líbí se mi, že se tam objevují sjednocující tendence = prostupnost systému mýta a snad i placení dálnic v budoucnu (aby člověk mohl snadno zaplatit dálniční poplatek třeba i online, když cestuje přes EU a nemusel dumat, kde jsou známky a kupovat je někde na hranicích, kde jsou brány atp.).
Snad bych jen nadhodil
- uvažovalo se i o nějaké deklaraci větší podpory železniční dopravy (ať už nákladní, tak osobní) a výstavby vysokorychlostních tratí? Mohlo by to nakopnout země jako je ČR, aby konečně pohnula s rozvojem tohoto segmentu a nesázela vše na kamiony a osobní auta.
- nestálo by za to tam zkusit i vložit, že usilujeme o vytvoření jednotné celoevropské databáze dopravců (železničních, autobusových, lodních atp.), která by umožňovala na jednom místě (na webu, přes aplikaci) hledat spojení a i ideálně kupovat lístky a to ve všech jazykových mutacích? (zjednodušeně řečeno takový celoevropský idos)
Ta podpora železniční dopravy je pravda jen v té části "Dlouhodobá vize: Kola a veřejná doprava pro dosažení přestupních stanic v blízkosti bydliště. Vlaky přednostně pro pohyb mezi státy, letadla pro pohyb mezi kontinenty." Náš tým je na železnici zatížený, takže v detailním rozpracování tezí se to určitě objeví
Otázku "Superidosu", případně jednotného lístku interně probereme a co nejdřív to předneseme i zahraničním kolegům, abychom nepsali něco, co nezaznělo v Barceloně.

"superidos" je dobrý pracovní název

Lukáš Lev Červinka
analytik Výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky
doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK a na Fakultě ekonomie University Ca' Foscari v Benátkách
Twitter: @CervinkaLev / Facebook: Lukas.L.Cervinka
analytik Výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky
doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK a na Fakultě ekonomie University Ca' Foscari v Benátkách
Twitter: @CervinkaLev / Facebook: Lukas.L.Cervinka
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 5085
- Registrován: 14 čer 2010, 15:27
- Dal poděkování: 1768 poděkování
- Dostal poděkování: 2399 poděkování
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Jsem skeptický vůči myšlence "vlakem mezi zeměmi a letadlem mezi kontinenty". V Barceloně padla připomínka od Švédů, že některé velké země, jako Švédsko, jsou natolik velké, že je i v rámci země někdy rozumnější cestovat letadlem. Osobně jsem jel jednou do Bruselu z Brna vlakem a už nikdy více. To už je vzdálenost, na kterou je _zásadně_ komfortnější použít letadlo.Jan.Licka píše: ↑17 zář 2018, 20:10 Máme ho teď přepsaný do Jira - Confluence. Jsou tu nějaké průniky s jinými obory (energetika, zemědělství, ekologie, sociální vlivy na přesun obyvatel atd.), tak se na to prosím podívejte až budete mít čas. Work in progress
https://pirati.atlassian.net/wiki/space ... 019+-+2024
- Jan.Licka
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 398
- Registrován: 28 dub 2017, 14:15
- Profese: Manufacturing Engineer
- Bydliště: Benešov
- Dal poděkování: 217 poděkování
- Dostal poděkování: 138 poděkování
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Proto je tam taky formulace "Vlaky přednostně pro pohyb mezi státy". Prioritou je narovnat daňové, pracovně-právní a legislativní podmínky provozu všech typů dopravy, porovnat jejich ekologickou zátěž a pak rozhodovat. Je jasné, že ze zákaznického pohledu bude vždycky lepší do Bruselu z ČR letět, protože čas jsou peníze. V celém dokumentu se ale také mluví o tom, že i energie je měna (a ekologická stopa půjčka splatná v budoucnosti).Marcel.Kolaja píše: ↑19 zář 2018, 20:07 Jsem skeptický vůči myšlence "vlakem mezi zeměmi a letadlem mezi kontinenty". V Barceloně padla připomínka od Švédů, že některé velké země, jako Švédsko, jsou natolik velké, že je i v rámci země někdy rozumnější cestovat letadlem. Osobně jsem jel jednou do Bruselu z Brna vlakem a už nikdy více. To už je vzdálenost, na kterou je _zásadně_ komfortnější použít letadlo.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 2):
- Jan.Hora, Marek.Necada
Dávat druhým vyrůst
infrastruktura / automatizace / logistika
- anonym39320
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 388
- Registrován: 22 pro 2017, 16:03
- Profese: ústavní právník
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 67 poděkování
- Dostal poděkování: 228 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Společný program pro Eurovolby 2019 (CEEP) - tvorba
Tady musím rozporovat. Ani Švédsko, ani Brusel-Praha není vzdálenost na letadlo. Např v Itálii nebo Francii se běžně jezdí vlakem ze severu na jih (a obráceně) a je to pohodlnější, levnější a zhruba stejně rychlé jako letadlem (plus mínus 1-2 hodiny). Lidé totiž neberou v potaz, že k času cesty letadlem musíš připočíst bezpečnostní prohlídky a odbavení, čas cesty na letiště, které bývá na kraji města /za městem a ne v centru jako vlakové nádraží atp. V důsledku, pokud vybuduješ vysokorychlostní železnice, tak to bude rozdíl časový minimální.Marcel.Kolaja píše: ↑19 zář 2018, 20:07Jsem skeptický vůči myšlence "vlakem mezi zeměmi a letadlem mezi kontinenty". V Barceloně padla připomínka od Švédů, že některé velké země, jako Švédsko, jsou natolik velké, že je i v rámci země někdy rozumnější cestovat letadlem. Osobně jsem jel jednou do Bruselu z Brna vlakem a už nikdy více. To už je vzdálenost, na kterou je _zásadně_ komfortnější použít letadlo.Jan.Licka píše: ↑17 zář 2018, 20:10 Máme ho teď přepsaný do Jira - Confluence. Jsou tu nějaké průniky s jinými obory (energetika, zemědělství, ekologie, sociální vlivy na přesun obyvatel atd.), tak se na to prosím podívejte až budete mít čas. Work in progress
https://pirati.atlassian.net/wiki/space ... 019+-+2024
Máš pravdu, že spojení Brusel-Praha je prostě peklo, ale je to tím, že je to celé obsluhované vlaky IC a ICE.
A to říkám vše z vlastních zkušeností - třeba teď měsíc cestuji po Evropě v kuse vlakem a ano, některé části jsou pro zatím za trest. Ale řešením není přejít na letadlo, ale vybudovat kvalitní celoevropskou železniční síť.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi anonym39320 za příspěvky (celkem 2):
- Jan.Licka, Marek.Necada
Lukáš Lev Červinka
analytik Výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky
doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK a na Fakultě ekonomie University Ca' Foscari v Benátkách
Twitter: @CervinkaLev / Facebook: Lukas.L.Cervinka
analytik Výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky
doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK a na Fakultě ekonomie University Ca' Foscari v Benátkách
Twitter: @CervinkaLev / Facebook: Lukas.L.Cervinka