Se 60/40 musím nesouhlasit zejména u běžných návrhů.
Podnět fakticky funguje jako petice, ne jako hlasování, je naprosto špatně předjímat výsledek jednání z počtu hlasů podnětu - nikdy bychom se neměli dostat na stav, kdy petice (=podnět) bude vyžadovat vyšší poměr hlasů, než samotné hlasování. Klidně zvyšme minimum potřebných hlasů, ale - když je kritizován vysoký počet podnětů a obtížné získání pozornosti - nenuťme navrhovatele, ať si tu pozornost musí vydupávat jinak, než odpůrci. Účel současného nastavení prosté většiny je v tom, aby se nezahajovalo jednání u podnětů, s nimiž většina zjevně nesouhlasí. I proto má navrhovatel výhodu, že mu stačí získat většinu hlasů byť na jednu vteřinu (po uplynutí ochranné doby 24 hodin), čímž se nijak nepředjímá výsledek, pouze samotné zahájení. Dokonce si myslím, že by nastavení procenta pro podnět vyššího než procenta pro hlasování mohlo i jít proti demokratickým principům, tedy by mohlo být i nekonformní se Stanovami.
U zásadních návrhů by to takto nastavit asi šlo, ale na druhou stranu mi nepřijde, že v této oblasti máme v současnosti nějaký zásadnější problém. Navrhovatel bude navrhovat projednání jako zásadního návrhu jen tam, kde to udělat musí
(tedy krom naprostých výjimek jen změna Stanov) a nemám úplně dojem, že bychom zrovna tady měli takový problém, který by stál za změnu.